
Choć mogłoby się wydawać, że dziś, w dobie social mediów, strony internetowe powoli wychodzą z mody, prawda jest taka, że internauci wciąż uważają je za jeden z najważniejszych, jeśli nie najważniejszy element identyfikacji wizualnej każdej firmy. Jedynie ich rola się zmieniła. Obecne strony internetowe służą bardziej jako wirtualne wizytówki niż kanał komunikacji z klientem, dlatego nie muszą już opierać się na interakcji. Stąd brak na nich tak popularnego niegdyś działu „Aktualności”. Ten aspekt funkcjonowania firmy w sieci – informowanie o aktualnych wydarzeniach z nią związanych – wzięły na siebie media społecznościowe. Dlatego niektóre firmy rezygnują z posiadania własnej strony WWW, zamiast tego zakładają konta na Facebooku lub Instagramie i skupiają się na rozwijaniu marki wyłącznie w tych miejscach, popełniając tym samym ogromny marketingowy błąd.
Co lepsze: firmowa strona czy firmowy fanpage?
Nie musimy wybierać pomiędzy firmową stroną internetową a fanpage’em. Co więcej, nie powinniśmy tego robić. Te dwa narzędzia marketingowe wzajemnie się przecież uzupełniają. Strona internetowa służy do prezentacji pełnej oferty firmy, umożliwia zapoznanie się z jej historią i działalnością, a także pozwala na składanie zamówień na oferowane przez nią produkty lub usługi. Fanpage natomiast udostępnia ciekawe newsy i buduje społeczność wokół marki. Na fanpage’u internauci mogą sprawdzać aktualności dotyczące firmy, komentować kolejne jej posunięcia i prowadzić dyskusje z innymi użytkownikami, ale jeśli będą chcieli poszukać ogólnych danych o firmie i konkretnych informacji o jej ofercie lub złożyć zamówienie na jakiś produkt czy usługę, to wejdą na firmową stronę internetową. Dlatego przygotowując strategię marketingową dla swojej firmy warto wziąć pod uwagę obydwa te narzędzia kreowania wizerunku w sieci, nie ograniczając się do jednego tylko z nich. Rezygnacja z któregokolwiek, może nas kosztować utratę potencjalnych klientów.
Jak zaprojektować firmową stronę internetową?
Projektowanie stron internetowych jest o wiele trudniejsze niż tworzenie fanpage’y w mediach społecznościowych. Do stworzenia fanpage’a wystarczy właściwie tylko rejestracja konta i uzupełnienie biogramu. Strony internetowe to wyższa szkoła jazdy, ponieważ buduje się je od podstaw lub na bazie szablonów dopracowując każdy element, tak aby nadać im oryginalny rys oddający unikalny charakter danej firmy, a następnie uzupełnia ciekawą, merytoryczną i perswazyjną treścią, która zachęci czytelników do skorzystania z prezentowanej oferty. To wymaga nie lada kompetencji, dlatego najlepiej zlecić takie zadanie specjalistom takim jak my: profesjonalnemu webmasterowi i profesjonalnemu copywriterowi.