copywriting

Strona internetowa to miejsce, do  którego najczęściej zaglądają potencjalni klienci, żeby dowiedzieć się więcej o interesującej ich marce. Od tego, jaką treść tam zamieścimy i w jaką formę ją ubierzemy, w dużej mierze zależy, czy ostatecznie zdecydują się skorzystać z naszej oferty. Dlatego warto dołożyć starań, by zawartość naszej strony WWW była kompletna i zaserwowana w takiej formie, która zachęci zamiast zniechęcać do zakupów. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek jak o to zadbać.

Jaka treść powinna się znaleźć na naszej stronie WWW?

Kiedy internauta wchodzi na naszą stronę internetową, pierwsze co ukazuje się jego oczom, to home page, czyli strona główna. Dlatego musi się tu znaleźć tekst, który pokrótce przedstawi naszą firmę, jej największe zalety i oczywiście oferowane produkty bądź usługi. Pamiętajmy, aby napisać go językiem korzyści, a więc takim, który pokaże nas w jak najlepszym świetle i będzie skutecznie oddziaływał na emocje czytelnika wzbudzając w nim potrzebę zakupów. Po zapoznaniu się ze stroną główną internauta zwykle przechodzi do zakładki ofertowej. Ta część strony powinna być najbardziej obszerna, bogata w informacje – w końcu jeśli użytkownik na nią zajrzał, to znaczy, że interesują go szczegóły naszej oferty. Przedstawiony tu asortyment musi się prezentować atrakcyjnie, dlatego postawmy na ciekawe, oryginalne opisy produktów i do każdego z nich – jeśli to możliwe – dołączmy zdjęcie. Zadbajmy też o czytelny, przejrzysty układ tej treści, w ten sposób ułatwimy jej przeglądanie. Niektóre firmy, głównie te duże i z długą historią, zamieszczają na swoich stronach internetowych również zakładkę „O nas”. Służy ona przybliżeniu potencjalnym klientom idei przyświecającej założeniu firmy oraz osób zaangażowanych w jej rozwój, a przy okazji podnosi jej wiarygodność. Jeśli historia naszego biznesu je na tyle ciekawa, by zainteresować czytelników, i nie mamy nic przeciwko upublicznianiu swojego wizerunku, warto rozważyć uzupełnienie strony WWW o ten element – dzięki temu będziemy wzbudzać większe zaufanie. Ostatnia rzecz, jakiej zdecydowanie nie może zabraknąć na naszej stronie internetowej, to oczywiście zakładka „Kontakt”. Pamiętajmy, że na każdym przedsiębiorcy prowadzącym działalność w sieci ciąży tzw. obowiązek informacyjny, co oznacza, że jego strona WWW musi zawierać informacje umożliwiające nawiązanie z nim bezpośredniego kontaktu i weryfikację firmy (spółki) w KRS. W tym miejscu powinny się więc znaleźć takie dane jak adres siedziby firmy, jej numer NIP oraz numer telefonu i adres e-mail.

O co jeszcze warto wzbogacić swoją stronę internetową?

Kiedyś wizytówkowe strony internetowe często posiadały zakładkę „Aktualności”, w której zamieszczano informacje dotyczące nowości i promocji w ofercie firmy. Dziś, kiedy tę funkcję przejęły social media, zakładka „Aktualności” stała się zbędna, warto jednak zamieścić na stronie plugin, który będzie pokazywał co dzieje się na naszych kontach społecznościowych. Dobrym pomysłem jest także uzupełnienie strony WWW o blog. Publikowanie eksperckich artykułów z dziedziny, w jakiej się specjalizujemy, dostarczy naszym czytelnikom potrzebnej im wiedzy i zachęci ich do regularnych odwiedzin na naszej witrynie, a dodatkowo sprawi, że staniemy się bardziej profesjonalni i wiarygodni w ich oczach. Blog jest korzystnym rozwiązaniem również z punktu widzenia SEO, ponieważ zwiększa widoczność strony WWW w wyszukiwarkach. Trzeba jednak pamiętać, że jeśli zależy nam na tym, aby blog skutecznie wspierał pozycjonowanie, zamieszczane na nim teksty muszą być unikalne i zawierać odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Tylko wtedy Google spojrzy na nie przychylniejszym okiem.

Wszystko to może wydawać się nieco skomplikowane. Tworzenie dobrej jakości treści na strony internetowe, tak samo zresztą tworzenie stron WWW, nie należy do najłatwiejszych zadań, a w przypadku blogów bywa też  bardzo pracochłonne. Na szczęście nie musimy zajmować się tym samodzielnie – możemy to zlecić profesjonalnemu copywriterowi.