
Zastanawiasz się, dlaczego powinieneś zatrudnić copywritera i płacić mu za coś, co możesz zrobić sam? Jest ku temu wielu powodów, jednak najważniejsze są trzy:
Profesjonalizm
Copywriter to osoba posiadająca ogromną wiedzę i doświadczenie w tworzeniu wysokiej jakości tekstów na zamówienie. Taki specjalista wie, jak sprawnie posługiwać się językiem i umiejętnie przekształcać rzeczowe informacje w atrakcyjne dla czytelnika przekazy, potrafi też przeprowadzać szybki i jednocześnie dokładny research oraz dokonywać selekcji wartościowych źródeł, a ponadto dysponuje doskonałą znajomością różnorodnych, w tym także bardzo niszowych branż. Warto dodać, że copywriterzy często mają wykształcenie polonistyczne i godzinami ślęczą nad słownikami – dzięki temu ich teksty są zawsze poprawne pod względem ortograficznym, interpunkcyjnym, leksykalnym, składniowym, fleksyjnym, typograficznym, literowym i logicznym.
Perswazja
Teksty na Twojej stronie internetowej muszą być nie tylko ciekawe, merytoryczne i poprawne językowo – ważny jest także ich marketingowy charakter. Copywriter ma na tyle dobry zmysł reklamowy, że potrafi bez problemu w tworzone przez siebie treści wpleść subtelny, ale jakże skuteczny język korzyści oraz aktywizujące Call to Action (ang. wezwanie do akcji) i w ten sposób przekonać Twoich klientów do podjęcia oczekiwanego przez Ciebie działania, np. zakupu produktu w sklepie albo złożenia zapytania ofertowego. Odpowiednio zaimplementowany język korzyści i komunikat w formie CTA, zapewniający wysoką konwersję, czyli pozwalający na osiąganie pożądanych efektów sprzedażowych, przekłada się na równie wysokie zyski – to dlatego ma tak duże znaczenie w biznesie.
Oszczędność czasu
Napisanie nawet jednego, krótkiego tekstu zajmuje trochę czasu. Napisanie wielu tekstów zajmuje go całe mnóstwo. Zamiast poświęcać długie godziny, dni czy tygodnie na mozolne tworzenie i dopracowywanie treści reklamowych lepiej powierz to zadanie copywriterowi – on zrealizuje je szybko i profesjonalnie, a Ty w tym czasie będziesz mógł skupić się na tym, na czym znasz się najlepiej i na czym najbardziej Ci zależy, czyli rozwijaniu swojej firmy. Reklama jest kluczowa w biznesie, ale zadania z nią związane możesz – a jeśli chcesz osiągnąć możliwie najlepsze efekty wręcz powinieneś – oddelegować wyspecjalizowanemu w tym fachu podwykonawcy. Tym sposobem zyskasz cenny czas i możliwość koncentracji działań na tzw. core business, tj. głównym obszarze swojej działalności, i rozwijaniu skrzydeł.

Podsumowując: możesz oczywiście, jeśli chcesz, samodzielnie przygotować teksty na swoją stronę internetową, broszury, ulotki i inne nośniki reklamowe, jednak z pewnością nie zrobisz tego tak dobrze i tak szybko, jak zrobiłby to copywriter. Rezygnując ze współpracy z takim specjalistą przysporzysz sobie jedynie niepotrzebnego kłopotu i zmarnujesz szansę na skuteczne dotarcie do swoich odbiorców, a przecież to od nich zależy być albo nie być Twojego biznesu. Nie popełniaj tego błędu – Twoja konkurencja na pewno tego nie zrobi.